فروشگاه اینترنتی نفیس فایل

خرید، فروش و بازاریابی فایل های قابل دانلود. مرجع بزرگ دانلود پاورپوینت، جزوه درسی و انواع فایل های دانلودی

فروشگاه اینترنتی نفیس فایل

خرید، فروش و بازاریابی فایل های قابل دانلود. مرجع بزرگ دانلود پاورپوینت، جزوه درسی و انواع فایل های دانلودی

خرید، فروش و بازاریابی فایل های قابل دانلود. مرجع بزرگ دانلود پاورپوینت، جزوه درسی و انواع فایل های دانلودی
نفیس فایل فروشگاه ساز رایگان فایل با قابلیت فروشگاه فایل و خرید و فروش فایل و محصولات دانلودی همراه با سیستم همکاری در فروش فایل است.
يكشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۷، ۰۸:۴۴ ق.ظ

مطالعات مجتمع مسکونی


مطالعات-مجتمع-مسکونی
مطالعات مجتمع مسکونی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: DOCX
تعداد صفحات: 105
حجم فایل: 108
قیمت: 15000 تومان

بخشی از متن:
توضیحات:
فایل ورد مطالعات مجتمع مسکونی ، در حجم 105 صفحه آماده پرینت جهت استفاده دانشجویان رشته معماری.

بخشی از متن:
بیان مسئله
غارها , خانه های گلی , سنگی , چوبی , آجری , شیشه ای , بتنی و فلزی مسکن انسان در طول چندهزار سال حیات او بر زمین بوده است .
مسکن مهم ترین تأمین کننده تمدن و خانه بهترین نگهداری فرهنگ اجتماعی جامعه است . (بنجامین درزا ایلی)
مسکن یکی از فاکتورهای اساسی تعادل و پاپرجایی اجتماع انسانی می باشد . مسکن حافظ کیان خانواده و روابط بین اعضای آن است . داشتن مسکن مناسب مانند سایر نیازهای بشری از حقوق اولیه انسان هاست و در قانون اساسی ( اصل سی و یکم ) بر این نکته تأکید شده است . ( می توان خانه را اساساً نوعی سرپناه انگاشت , اما طرح آن آینه ای اندیشه های موجود در باب فضا , زیبایی شناسی , آداب و فرهنگ مردم است . )
فقدان مسکن و کیفیت نامناسب آن با افزایش میزان بزه کاری , طلاق و از هم گسیختگی های اجتماعی ارتباط مستقیم و تنگانگی دارد و به عنوان یک عامل بازدارنده در رشد و اعتدال اجتماعی , فرهنگی و روانی به شمار می رود . همچنین نداشتن مسکن موجب پیدایش پدیده های نابهنجار اجتماعی از قبیل خیابان خوابی , آلونک نشینی و زاغه نشینی می شود که این چنین زیستنی ساختار شخصیتی نابهنجاری به افراد می بخشد .
فقدان مسکن و یا کیفیت نامناسب آن عامل مؤثری در پیدایش پدیده هایی چون اضطراب , افسردگی و اختلالات رفتاری به شمار می رود و سبب کاهش مقاومت روانی و جسمی فرد در مواجهه با مشکلات می گردد . اهمیت مسئله مسکن از بعد روانی تا اندازه ای است که با در نظر گرفتن مراحل تحول روانی کودکان , آن ها نیازهای روانی خود را در سنین پایین در خانواده و از طریق والدین خودبرآورده می کنند .

هدف : ( مجتمع مسکونی )
هدف عمده , شناخت ابعاد مختلف خانه ( کیفی و کمی ) می باشد , یعنی در این پروژه سعی شده تا وجوه اقتصادی , اجتماعی , کالبدی و ... مورد توجه قرار گیرند . با توجه به مجتمع قرار است نیازهای سکونتی خانواده های قشر متوسط و جوانان ایرانی را مورد توجه قرار دهد .

مبانی نظری عام طرح
- برای طراحی خانه ای مناسب اولین گام می تواند شناخت مسکن با توجه به تعاریف ارائه شده باشد که بهبود کیفیت زندگی اجتماعی , فراهم ساختن فعالیت های زیستی خانواده شامل جمعی و فردی و فراهم ساختن خدمات و تسهیلات برای بهزیستی و سلامت خانواده , از اهم موضوعات این تعاریف می باشد .
- اما بررسی نیازها و رفتارهای سکونت , از پارامترهای مهم در طراحی فضاهای مسکونی است , که شامل نیازهای بیولوژیکی , اقتصادی و اجتماعی می باشد .
البته نیازها برای خانواده های مختلف با توجه به سطح درآمد , رده نسبی و تمایلات آن ها متفاوت خواهد بود . پس در نظرگرفتن واحدهای مسکونی با شرایط و متراژهای مختلف و همچنین فضاهایی با کاربری های متنوع در مجموعه برای مرتفع ساختن این مسئله می تواند مفید واقع شود.
- انسان به اجتماع و زندگی با مردم محتاج است , پس چه بهتر که در طراحی مسکن متناسب با نیازهای کاربران بکوشیم تا روابط همسایگی را تقویت کنیم , ضمن این که برای آسایش بیشتر ساکنین باید در حفظ حریم و حرمت نیز کوشید .
- برای ارتقاء کیفیت محیط شهرمان خواهیم کوشید پارامترهایی که برای این منظور به کار می روند عبارتند از : زیبایی , هویت , هماهنگی , نظم , ماندگاری , پایداری و تغییرپذیری .
- طراحی مناسب دسترسی ها به طوری که افراد پیاده و سواره هرکدام احساس امنیت و آسایش در راه خود داشته باشند.
- در نهایت حفظ و گسترش فضای باز به کمک طراحی آب و گیاهان برای بهبود کیفیت محیط زندگی و ایجاد آرامش و سرزندگی در مجموعه از نکات قابل توجه در طرح می باشد .

انتخاب سیستم
با توجه به نوع عملکرد پروژه و محاسبات اقتصادی , سیستم سازه پیشنهادی , پیش ساخته بتنی می باشد

معرفی موضوع مجتمع مسکونی
یک نمونه مشهور مسکن که در ایران و در قرن 14 شمسی و با منسوخ شدن خانه های سنتی حیاط داخلی رواج یافته است، خانه های ردیفی (Row House) می باشد. اساساً این نوع مسکن بر مبنای تفکیک قطعات و مالکیت فردی قطعه زمین مسکونی استوار است، و در صورتی که فقط شامل یک واحد مسکونی باشد، مسکن اختصاصی (Detached) یا مستقل نام می گیرد. در این نوع مسکن هم اکنون در زبان عامیانه ویلایی و امثالهم خوانده می شود، فقط مربوط به یک خانواده می شود و امکان استفاده بیشتر از یک خانواده در آن وجود ندارد.
و...

این فایل با فرمت ورد در 105 صفحه آماده پرینت ، جهت آشنایی دانشجویان رشته معماری با روند مطالعات طراحی(رساله نویسی) تهیه شده است.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۱۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی