فروشگاه اینترنتی نفیس فایل

خرید، فروش و بازاریابی فایل های قابل دانلود. مرجع بزرگ دانلود پاورپوینت، جزوه درسی و انواع فایل های دانلودی

فروشگاه اینترنتی نفیس فایل

خرید، فروش و بازاریابی فایل های قابل دانلود. مرجع بزرگ دانلود پاورپوینت، جزوه درسی و انواع فایل های دانلودی

خرید، فروش و بازاریابی فایل های قابل دانلود. مرجع بزرگ دانلود پاورپوینت، جزوه درسی و انواع فایل های دانلودی
نفیس فایل فروشگاه ساز رایگان فایل با قابلیت فروشگاه فایل و خرید و فروش فایل و محصولات دانلودی همراه با سیستم همکاری در فروش فایل است.

۸۱ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

شنبه, ۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۹ ق.ظ

مقاله انواع نیروگاه

مقاله-انواع-نیروگاه
مقاله انواع نیروگاه
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 57
حجم فایل: 795
قیمت: 20000 تومان

بخشی از متن:
 مقاله انواع نیروگاه

نوع فایل: word

فرمت فایل: doc

قابل ویرایش

تعداد صفحات : 57 صفحه

قسمتی از متن :

به طوری که از نام این نیروگاهها بر می‌آید هریک ازآنها برای تولید برق، فن آوری ویژه ای دارند که درجای خود توضیح خواهیم داد. در حال حاضر انواع نیروگاههایی که در کشور ما ایران دردست بهره برداری قراردارند عبارتند از: نیروگاههای آبی، گازی، دیزلی، بادی، خورشیدی، سیکل ترکیبی و به زودی نوع اتمی آن نیز شروع به کارخواهد کرد.

ولی قبل ازاینکه وارد بحث نیروگاهها، تولید، انتقال و توزیع برق شویم، بهتراست کمی درباره کاربردهای گوناگون انرژی ها و تبدیل آنها به انرژی برق و روشهای تولید آن سخن بگوییم.

استفاده از انرژیهای خدادادی موجود درطبیعت، همیشه مورد نظربوده است. مطالعات گوناگونی برای تغییر شکل انرژی، به طوری که به کارگیری آن ساده باشد، صورت گرفته است. حاصل این کوشش ها، انرژی الکتریکی است که ازتبدیل سایر انرژی ها به دست می آید.

امروزه یکی ازمهم ترین شکل های انرژی که درتمام جهان مود استفاده قرار می گیرد ، انرژی برق است. همان طور که درکتاب های علوم خوانده ایم، انرژیها قابل تبدیل به یکدیگرند .مثلاً انرژی مکانیکی را می توان به انرژی الکتریکی تبدیل کرد. به همین ترتیب انرژی شیمیایی و حرارتی را و برعکس.

عوامل زیرسبب می شوند که استفاده ازبرق ساده تر و راحت تر از سایر انرژیها باشد:

1 ) برق را می توان به سهولت از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال داد. به عنوان مثال توسط دو رشته سیم انرژی الکتریکی به خانه ما راه می یابد.

2 ) کارکردن با برق ساده تر است.

3 ) دستگاههای متعددی می توان ساخت که با برق کار کنند.

4 ) درتبدیل انرژی الکتریکی به انرژیهای دیگرمواد زاید ایجاد نمی شودو…

انرژی الکتریکی کاربردهای گوناگونی دارد که اهم آنها عبارتند از:

مصارف صنعتی

تقریباً بیش از نصف برق تولیدی برای رفع احنیاجات صنعتی به کار می رود. موتورهای الکتریکی در اندازه های کوچک و بزرگ چرخ صنایع را به حرکت درمی آورند. الکترومغناطیس های بزرگ در جرثقیل ها کار جابه‌جا کردن قطعات بزرگ فلزی را به عهده دارند.

کاربرد در کشاورزی
اگر شما فرزند یک کشاورز باشید می توانید بسیاری از کاربردهای برق درمزارع را نام ببرید. می دانیم تا چندی قبل بسیاری از کارهای مزرعه توسط کشاورزان و خانواده های آنان با کمک حیواناتی مثل اسب انجام می شد. اینک چه تغییری پیدا شده است؟ مواد غذایی با بهای کمتری از نظرهزینه نیروی انسانی تهیه می شود، کشاورزان از وسایل زندگی بهتر استفاده می کنند و انرژی برق در کشاورزی به کار گرفته شده است.
برق ـ البته توع خاصی از آن ـ تراکتور کشاورز را راه می اندازد. باراو را حمل می کند. آب را به مزارع و محل مسکونی می رساند. بادبزن های الکتریکی هوای گرم تابستان را خنک می کنند. برق، گرمابخش زمستان سرد است. مانع فاسد شدن مواد غذایی می شود. صنایع غذایی را گسترش می دهد.

کاربرد در شهرها
شهرها معمولاً 10 درصد برق تولیدی را مصرف می کنند. فروشگاهها، خانه ها ،‌ هتلها، مساجد، بیمارستانها،‌ ادارات و دیگرمراکز شهری برق مصرف می کنند. درشهر سیستم هوای مطبوع، هوای ادارات، بیمارستانها، هتل ها و آپارتمان ها را درتابستان خنک و سالم نگه می دارد. یک بیمارستان خوب بدون داشتن دستگاههای برقی نظیر اشعة ایکس، آسانسورها،‌ تخت های جراحی‌، دستگاههای استرلیزه کردن‌، لامپ های مخصوص و دیگر وسایل نمی تواند خدمت لازم را در اختیار بیماران قرار دهد.
روشنایی اماکن و معابر در شب، که نعمت بزرگی است فراموش نشود.

کاربرد درحمل و نقل
حمل و نقل زمینی، دریایی، هوایی به صورت پیشرفته امروزی فقط با استفاده از نیروی برق مقدور است. ماشین های سواری، اتوبوس ها، لکوموتیوها، مستقیم یا غیر مستقیم از انرژی برق استفاده می کنند. در خطوط کشتیرانی از پختن غذا گرفته تا تهویه هوای کشتی از برق استفاده می شود.
هواپیما های مسافربری یا نظامی، روشنایی، گرما، تهویه، کنترل فشار وقدرت خود را توسط نیروی برق تأمین می کنند.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۰۱ ، ۱۰:۳۹
علی محمد دهقان
شنبه, ۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۸ ق.ظ

مقاله نیروگاه گازی کرمان

مقاله-نیروگاه-گازی-کرمان
مقاله نیروگاه گازی کرمان
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 14
حجم فایل: 145
قیمت: 20000 تومان

بخشی از متن:
 مقاله نیروگاه گازی کرمان

نوع فایل: word

فرمت فایل: doc

قابل ویرایش

تعداد صفحات : 14 صفحه

قسمتی از متن :


1-2 : نیروگاه گازی:
نیروگاه های گازی، کاربردهای ویژه ای دارند. نیروگاه گازی به نیروگاهی می گویند که برمبنای سیکل گاز ( سیکل برایتون) کارمی کند؛ و ازسیکل های حرارتی می باشد، یعنی سیال عامل کار یک گاز است (عامل انتقال وتبدیل انرژی گازی است، مثلاً هوا). درنیروگاه های بخار عامل انتقال بخارمایع می باشد. نیروگاه گازی دارای توربین گازی است،یعنی باسیکل رایتون کارمی کند.ساختمان آن درمجموع ساده است :
1- کمپرسور: وظیفه فشرده کردن هوا را برعهده دارد.
2- اتاق احتراق : وظیفه سوزاندن سوخت درمحفظه را دارد.
3- توربین: وظیفه گرداندن ژنراتور را دارد.
کمپرسور به کاررفته درنیروگاه های گازی شبیه توربین است، دارای رتوری است که برروی این رتور پره متحرک است، هوا به حرکت درآمده وبه پره های ساکنی برخوردکرده ، درنتیجه جهت حرکت هوا عوض شده واین هوا بازبه پره های متحرک برخورد کرده واین سیکل ادامه دارد ودرهرعمل هوا فشرده ترمی شود. کمپرسور مصرف کننده عظیم انرژی است. هوای فشرده گرم است .هوای فشرده کمپرسور وارد اتاق احتراق که دارای سوخت گازوئیل است می شود. چون هوای فشرده شده گرم است ودر اتاق احتراق سوخت آتش گرفته و هوافشرده وداغ می شود، هوای داغ فشرده کارهمان بخارداغ فشرده توربین های بخار را انجام می دهد. هوای داغ فشرده رابه توربین می دهیم،(توربین دارای پره های متحرک وساکن است)، (پره های ثابت چسبیده به استاتور می باشد، پره های متحرک چسبیده به رتور می باشد).حال ژنراتور رامی توان به محور وصل کرده واز ترمینال های ژنراتور می توان برق گرفت. طول نیروگاه ممکن است به 20متر برسد. ژنراتور را می توان به محل B ویا A متصل نمود ؛ اما محل A بهتراست. نیروگاه های گازی از 1Mw وتا بالای 100Mw نیز ساخته می شود. برای راه اندازی واستارت نیروگاه درابتدا نیاز به یک عامل خارجی است تا توربین رابه سرعت 3000 دور در دقیقه برساند.

1-2-1 : مزایای نیروگاه گازی:
1- سادگی آن است - تمام آن روی یک شافت سوار است.
2- ارزان است، چون تجهیزات آن کم است. یکی از عواملی که برروی راندمان(بازده) تأثیرمی گذارد این است که هوای ورودی چه دمایی دارد.
3- سریع النصب است.
4- کوچک است. درسکوهای نفتی که نیاز به برق زیادی می باشد بایدازنیروگاه گازی استفاده کرد، تاجای کمتری بگیرد.
5- احتیاج به آب ندارد. ( درسیکل اصلی نیروگاه نیاز به آب نیست) اما درتجهیزات جنبی نیازبه آب است برای خنک کردن هیدروژن به کاررفته جهت سردکردن ژنراتور درسرعت های بالا.
6- راه اندازی این نیروگاه سریع است.
7- پرسنل کم می خواهد. زمانی نیروگاه گازی خاموش است که دراتاق احتراق سوخت نباشد. یک نیروگاه بخار را بعد از راه اندازی نباید خاموش کرد.
8- اما نیروگاه گازی بدین صورت است که صبح می توان روشن کرد و آخرشب خاموش نمود .
9- نیروگاه گازی بسیارمناسب برای بارپیک است ونیروگاه بخاربرای بارپیک نامناسب است.

1-2-2 : معایب نیروگاه گازی:
1. آلودگی زیست محیطی زیاد دارد.
2. عمر آن کم است. (به علت فرسودن توربین و کمپرسور). سوخت مازوت به علت آلودگی بیشتری که نسبت به سوخت گازوئیل دارد، کمتربه کارمی رود.
3. استهلاک آن زیاداست. (پره توربین، پره کمپرسور دارای استهلاک است)
4. راندمان آن کم است. ( مصرف سوخت آن نسبت به انرژی تولیدی زیاد است). این نقصی است که کشورهای اروپایی با آن مواجه اند. دلایل راندمان پایین :1-4- خروج دود بادمای زیاد 2-4- حدود 3/1 توان توربین صرف کمپرسور می شود . بنابراین درنیروگاه گازی برای استفاده درازمدت اصلا جایزنیست چراکه هزینه مصرف سوخت گران است.
5. امکان استفاده ازسوخت جامد فراهم نیست. (مانند زغال سنگ) چراکه بلافاصله پره های رتور پرازدود می شود.
6- نیروگاه های گازی را اگربخواهیم برای مدت طولانی استفاده کنیم ، هزینه نیروگاه گازی بالا ست.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۰۱ ، ۱۰:۳۸
علی محمد دهقان
شنبه, ۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۷ ق.ظ

مقاله بانک های خازنی

مقاله-بانک-های-خازنی
مقاله بانک های خازنی
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 161
حجم فایل: 3835
قیمت: 20000 تومان

بخشی از متن:
مقاله بانک های خازنی

نوع فایل: word

فرمت فایل: doc

قابل ویرایش

تعداد صفحات : 161 صفحه

قسمتی از متن :
1-1 مقدمه
خازن المان الکتریکی است که میتواند انرژی الکتریکی را توسط میدان الکترواستاتیکی ) بار الکتریکی (در خود ذخیره کند . انواع خازن در مدارهای الکتریکی بکار میروند. خازن را با حرفC که ابتدای کلمه capacitor است نمایش میدهند

2-1 خازن ناجی شبکه های تولید و توزیع
توان هم در خازنها بصورت توان غیر مفید است درست مانند سلفها در یک چهارم پریود موج متناوب ،توان دریافت می کنند و در یک چهارم بعدی توان را تحویل می دهند پس خازنها هم مانند سلفها باعث افرایش توان راکیتو (غیر مفید )شبکه می شوند اما اتفاق بامزه زمانی روی می دهد که خازن و سلف با هم در شبکه قرار گیرند .
این دو برعکس هم عمل می کنند . یعنی زمانی که سلف توان می گیرد خازن توان می دهد و زمانی که سلف توان می دهد خازن توان می گیرد . پس توانهای غیر مفید این دو فقط یکبار از شبکه دریافت می شود و در زمانهای بعد بین آنها تبادل می شود بدون اینکه مولد این توان را تحمل کند . پس مصرف کننده های اهمی سلفی توان راکتیو خود را دریافت می کنند و مولد و شبکه توزیع آنرا تولید و پخش نمی کنند زیرا این کار راخازن انجام می دهد . این خازنها از حالا به بعد ، خازنهای اصلاح ضریب توان نام می گیرند و وظیفه آنها تامین توان راکتیو مورد نیاز مصرف کننده های اهمی سلفی است.

3-1: اتصال خازن به شبکه
خازنهای اصلاح ضریب توان باید در شبکه بصورت موازی قرار گیرند . برای اینکار در شبکه های تکفاز باید به فاز و نول وصل شوند و در شبکه های سه فاز پس از اتصال بصورت ستاره یا مثلث آنگاه به سه فاز متصل می شوند .
این خازنها باید از انواعی انتخاب شوند که بتوانند دایمی در مدار قرار گیرند پس باید بتوانند ولتاژ شبکه را تحمل کنند در محاسبه خازن از انواعی استفاده می شود که ولتاژمجاز آنها 15% بیشتر از ولتاژ شبکه باشد .

4-1: محاسبه خازن
نقش خازن در شبکه کاهش توان راکتیو مصرف کنند های اهمی – سلفی از دید مولدها است . با این اتفاق ضریب توان مفید به یک نزدیک می شود . پس با کنترل ضریب توان امکان کنترل توان راکتیو وجود دارد . این کار به کمک یک کسینوس فی متر صورت می گیرد . یعنی به کمک کسینوس فی متر می توان دریافت که ضریب توان و در نتیجه توان راکتیو در چه وضعیتی قرار دارد .

: (CosΦ) دامنه تغییرات ضریب توان
خازن مذکور باید برابر نیاز شبکه باشد در غیر اینصورت خود توان راکتیو از مولد دریافت می کند و همچنین سبب افزایش ولتاژ آن می شود . پس باید خازن مطابق نیاز شبکه محاسبه شود.

پرسش: شبکه به چه مقدار خازن نیاز دارد ؟
پاسخ : مقداری که ضریب توان را به یک نزدیک کند . این مقدار خازن خود توان راکتیوی ایجاد می کند که توان راکتیو مصرف کننده اهمی – سلفی را جبران می کند . پس مقدار خازن به مقدار توان راکتیو مدار بستگی دارد . هر قدر این توان قبل از خازن گذاری بیشتر باشد ، اندازه خازن نیز بزرگتر خواهد بود .
با توجه به مطالب گفته شده باید برای محاسبه خازن دو مقدار مشخص شود :
1. مقدار ضریب توان شبکه قبل از خازن گذاری
2. مقدار ضریب توان شبکه بعد از خازن گذاری که انتظار داریم شبکه به آن برسد
پس از تعیین این مقادیرمراحل زیر را پی می گیریم . برای مقدار ضریب توان مطلوب مثلا
عدد 0.9مقدار خوبی است . حال دو مقدار ضریب توان داریم یکی ضریب توان شبکه قبل از خازن گذاری و دیگری ضریب توان مطلوب که می خواهیم با گذاردن خازن به آن برسیم . به کمک رابطه زیر مقدار توان راکتیو مورد نظر را که با آمدن خازن تامین می شود محاسبه می کنیم.

منابع :

1- نهمین کنفرانس شبکه های توزیع نیروی برق(زنجان)
2- تجهیزات نیروگاه. م . سلطانی . جلد دوم .انتشارات هنر. 1386
3- وبلاگ تخصصی برق. POWERENGINEERING. BLOGFA. COM
4- سیزدهمین کنفرانس شبکه های توزیع(گیلان)

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۰۱ ، ۱۰:۳۷
علی محمد دهقان
شنبه, ۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۶ ق.ظ

مقاله جوشکاری

مقاله-جوشکاری
مقاله جوشکاری
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 23
حجم فایل: 165
قیمت: 20000 تومان

بخشی از متن:
مقاله جوشکاری

نوع فایل: word

فرمت فایل: doc

قابل ویرایش

تعداد صفحات : 23 صفحه

قسمتی از متن :

نکاتی که در جوشکاری بایستی مورد توجه قرار گیرد :
1- محل جوشکاری بایستی بدون رطوبت و خشک بوده و از تهویه مناسبی نیز برخوردار باشد .
2- در موقع تمیز کردن درز جوش و زدودن سرباره ها حتماً از عینک محافظ استفاده نمائید .
3- کابل جوشکاری انبر و اتصالات آنها بایستی کاملاً سالم بوده و عاری از هر نوعت عیب باشد .
4- دستگاه های جوشکاری را فقط زمانی جابجا کنید که برق آنها از شبکه قطع شده باشد .
5- هرگز به قسمت های عایق نشده انبر الکترود گیر ، انبر اتصال و کابلهای جوشکاری دست نزنید .
6- قبل از شروع به جوشکاری اطراف محیط کار خود را از مواد آتش زا و همچنین افراد غیر مسئول دور کنید .

فصل پنجم :
لوله و اتصالات

انواع لوله :
لوله ها را می توان به انواع مختلف از نظر جنس ، کاربرد و نحوه اتصالات دسته بندی نمود .
لوله هایی که در سیستم آبرسانی و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد به شرح ذیل می باشد .
* لوله های گالوانیزه :
لوله های گالوانیزه خود به دو دسته تقسیم می شوند : لوله های فولادی گالوانیزه و لوله های آهنی گالوانیزه این دو نوع در بازار به لوله های آهنی سفید معروفند و عموماً بین این دو فرقی گذاشته نمی شود ،در صورتیکه لوله های فولادی گالوانیزه در مقایسه با نوع آهنی آن سبک تر و براق تر هستند .
1- لوله های فولادی گالوانیزه :
این نوع لوله ها گاهی برای تخلیه فاضلاب لوازم بهداشتی کوچک به کار برده می شود ولی مورد استفاده اصلی آنها برای تهویه است . جنس این لوله ها از فولاد نرمی است که در ساختن آن ورقه فولاد را با فشار داخل قالب عبور داده درز آن را جوش می دهند و سپس آنها را جهت افزایش مقاومت در برابر اسیدها و زنگ زدگیها در یک وان آبکاری روی اندود (گالوانیزه) می کنند . این نوع لوله ها نسبت به نوع آهنی در برابر اسیدها مقاومت کمتری دارند و کلیه اسیدهایی که برای چدن مضر می باشند فولاد گالوانیزه را هم خراب می کنند .
2- لوله های آهنی گالوانیزه :
جنس این لوله ها از آهن سفید نورد شده است که درز آن توسط دستگاه های درز جوش بهم جوش داده می شود و سپس لوله را در فلز روی مذاب فرو می برند . به همین علت آنها را لوله های با درز نیز می گویند . این نوع لوله ها از رنگ تیره و خاکستریشان شناخته می شوند .و عموماً به دو صورت سبک و متوسط تولید می شوند .
کلیه لوله های فولادی و آهنی گالوانیزه در شاخه های 6 متری و دو سر دنده با قططر اینچ تا 8 اینچ تولید می گردند . قر این لوله ها معمولاً‌قطر اسمی است که بزرگتر از قطر داخلی و کوچکتر از قطر خارجی است .
همچنین در بازار این لوله ها را بر اساس نمره می شناسند . لوله های گالوانیزه نیز به وسیله دنده پیچی به یکدیگر وصل و توسط مواد مناسب آب بندی می شوند .

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۰۱ ، ۱۰:۳۶
علی محمد دهقان
شنبه, ۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۵ ق.ظ

مقاله دسته بندی مبدل های حرارتی

مقاله-دسته-بندی-مبدل-های-حرارتی
مقاله دسته بندی مبدل های حرارتی
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 152
حجم فایل: 632
قیمت: 20000 تومان

بخشی از متن:
 مقاله دسته بندی مبدل های حرارتی

نوع فایل: word

فرمت فایل: doc

قابل ویرایش

تعداد صفحات : 152 صفحه

قسمتی از متن :
پیش گفتار

مبدل های حرارتی تقریباً پرکاربرترین عضو در فرآیندهای شیمیایی اند و می توان آن ها را در بیشتر واحدهای صنعتی ملاحظه کرد. آنها وسایلی هستند که امکان انتقال انرژی گرمایی بین دو یا چند سیال در دماهای مختلف را فراهم می کنند. این عملیات می تواند بین مایع- مایع ، گاز- گاز و یا گاز- مایع انجام شود. مبدل های حرارتی به منظور خنک کردن سیال گرم و یا گرم کردن سیال با دمای پایین تر و یا هر دو مورد استفاده قرار می گیرند.
مبدل های حرارتی در محدوده وسیعی از کاربردها استفاده می شوند . این کاربردهای شامل نیروگاه ها ، پالایشگاه ها ، صنایع پتروشیمی، صنایع ساخت و تولید ، صنایع فرآیندی ، صنایع غذایی و دارویی ، صنایع ذوب فلز ، گرمایش ، تهویه مطبوع ، سیستم های تبرید و کاربردهای فضایی میباشند. مبدل های حرارتی در دستگاه های مختلف نظیر دیگ بخار ، مولد بخار ، کندانسور، اواپراتور، تبخیر کننده ها ، برج خنک کن ، پیش گرم کن فن کویل ، خنک کن و گرم کن روغن ، رادیاتور ها ، کوره ها و ... کاربرد فراوان دارند.
صنایع بسیاری در طراحی انواع مبدل های حرارتی فعالیت دارند و هم چنین ، دروس متعددی در کالج ها و دانشگاه ها با نام های گوناگون در طراحی مبدل های حرارتی ارائه می گردد. محاسبات مربوط به مبدل ها کاری طولانی و گاهی خسته کننده است. مثلاً طراحی یک مبدل برای یک عملیات به خصوص نیاز به حدس های زیادی دارد که با استفاده از آن ها و طبق استانداردها می توان اندازه های یک مبدل مناسب را پیدا کرد. اما با استفاده از برنامه های کامپیوتری تمام این محاسبات توسط کامپیوتر انجام میشود و طراح برای طراحی تنها باید شرایط عملیاتی و خواص سیالات حاضر در عملیات را وارد کند. نرم افزارهای Aspen B-jac و HTFS از این موارد هستند. این نرم افزارها شامل برنامه هایی می شوند که توانایی انجام چنین محاسباتی را دارند.
در این تحقیق ابتدا توضیحاتی در مورد مبدل های حرارتی و اصول طراحی آنها بیان گردیده و در ادامه به معرفی و آشنایی با چند نرم افزار طراحی مبدلها پرداخته شده است.

دسته بندی مبدل های حرارتی

مبدل های حرارتی را می توان از جنبه های مختلف دسته بندی کرد :

- بر اساس نوع و سطح تماس سیال سرد و گرم
- بر اساس جهت جریان سیال سرد و گرم
- بر اساس مکانیزم انتقال حرارت بین دو سیال سرد و گرم
- بر اساس ساختمان مکانیکی و ساختار مبدلها


بر اساس نوع و سطح تماس سیال سرد و گرم

1- مبدل های حرارتی نوع Recuperative

در این مبدل سیال سرد و گرم توسط یک سطح جامد ثابت از یکدیگر جدا شده اند و انتقال از طریق سطح مذکور صورت می گیرد. اکثر مبدل های موجود در صنعت از این دسته هستند.

2- مبدل های حرارتی نوع Regenerative

در این مبدل ، سطح جدا کننده سیال سرد و گرم ثابت نبوده و به طور متناوب قسمت هایی از سطح مذکور در معرض حرکت سیال سرد یا گرم قرار می گیرند. این نوع مبدل ها بیشتر در مقیاس های آزمایشگاهی و تحقیقاتی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۰۱ ، ۱۰:۳۵
علی محمد دهقان
شنبه, ۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۴ ق.ظ

مقاله مقاومت و قانون اهم

مقاله-مقاومت-و-قانون-اهم
مقاله مقاومت و قانون اهم
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 19
حجم فایل: 163
قیمت: 20000 تومان

بخشی از متن:
مقاله مقاومت و قانون اهم
نوع فایل: word

فرمت فایل: doc

قابل ویرایش

تعداد صفحات : 19 صفحه

قسمتی از متن :

در تشریح قانون اهم با مقاومت و مفهوم آن آشنا شدیم. در توضیح مقاومت در ابتدا مقدمه ای از مفهوم آن بیان میکنیم و بعد به سراغ تعیین مقدار مقاومت با استفاده از کد رنگ میرویم و در ادامه به نحوه ساخت و اندازه گیری مقاومت های متغییر خواهیم پرداخت و در نهایت مقاومت های سری و موازی را توضیح میدهیم

واحد اندازه گیری مقاومت "اهم" میباشد. در توضیح مقاومت باید بگوییم که در حقیقت عامل بازدارنده جریان الکتریکی در مدار مقاومت است. یعنی در ساده ترین حالت وقتی میخواهید جریان را کنترل کنید و نگذارید توی مدار جریان زیادی به راه بیفتد ( که عامل سوختن مدار است) از مقاومت استفاده میکنیم.
مقاومت در اشکال گوناگون در وسایل الکتریکی و الکترونیکی کاربرد بسیاری دارد. یکی از انواع مقاومت مقاومت سرامیکی یا چینی است. که روی آن را با قشری از زغال پوشانده اند. مقدار چنین مقاومتی بستگی به مقاومت قشر زغالی دارد. که در حدود 0.001 تا 10 میکرون ضخامت دارد.
دو طرف این مقاومت به سیم های قلع اندود مربوط شده و لایه ای از لاک روی مقاومت را پوشانیده است. معمولا مقدار مقاومت را با نوارهای رنگی که روی آن ترسیم شده است نشان میدهند.
تعیین مقدار مقاومت با استفاده از کد رنگ:
اندازه مقاومت بر حسب اهم بوده و به وسیله چهار نوار رنگی بر روی بدنه اش مشخص میگردد که به صورت یک عدد دو رقمی و تعدادی صفر که در سمت راست آن قرار میگیرد است. همچنین در این کد بندی میزان خطا هم با یک نوار دیگر مشخص میشود.
مجموعه این علائم دارای فاصله های یکسان از دو طرف نیستند بلکه به طور آشکار به یک طرف نزدیک‌تر هستند. برای تعیین مقدار باید جوری مقاومت را در جلوی چشم قرار بدهید که مجموعه نوارهای آن مجموعه نوارهای رنگی طرف چپ قرار بگیرد

برای خواندن مقاومت با کمک جدول زیر عمل میکنیم
0 سیاه
1 قهوه‌ای
2 قرمز
3 نارنجی
4 زرد
5 سبز
6 آبی
7 بنفش
8 خاکستری
9 سفید
ابتدا با خواندن دو نوار اول عدد دو رقمی را مشخص میکنیم و بعد با کمک نوار سوم تعداد صفر های جلوی آن را تعیین میکنیم. و اینجوری به عدد مقاومت میرسیم.
تذکر 1: اگر نوار سوم سیاه باشد به این معنی است که مقدار مقاومت همان عدد دو رقمی است و صفر اضافی ندارد.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۰۱ ، ۱۰:۳۴
علی محمد دهقان
شنبه, ۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۳ ق.ظ

مقاله نانو تکنولوژی

مقاله-نانو-تکنولوژی
مقاله نانو تکنولوژی
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 35
حجم فایل: 107
قیمت: 20000 تومان

بخشی از متن:
 مقاله نانو تکنولوژی

نوع فایل: word

فرمت فایل: doc

قابل ویرایش

تعداد صفحات : 35 صفحه

قسمتی از متن :

مقدمه:
حدود 100 سال پیش برای اولین بار مسئله استفاده از انرژی عظیم هسته ای مطرح شد. بشر همواره نمی توانست درک تجربی و صحیحی نسبت به این موضوع داشته باشد، ولی دیری نپایید که دانش و تکنولوژی این انرژی در اختیار بشر قرار گرفت و توانست استفاده از این انرژی فوق العاده را تجربه نماید.
دیرزمانی، اگر کسی مسئله پرواز در آسمان و یا سفر به خارج از این کره خاکی و گردش به دور آن را مطرح می کرد، دیگران حتماً او را خیال پرداز و مجنون قلمداد می کردند و یا به خاطر اظهار بعضی حقایق فرد را به توبه در کلیسا وا می داشتند! زمانی روبات ها و ابرکامپیوترها که چندین محاسبه ریاضی را در چند ثانیه انجام می دهند، فقط در داستانهای تخیلی نویسندگان پیدا می شد و اکنون ...
همیشه و در تمامی اعصار، وقتی مطلبی فوق دانش و درک مردم آن زمان مطرح می شد، در برابر مخالفت ها و انتقادات شدیدی قرار می گرفت ولی بعد از طی روزگار، همگان با پیشرفت های فوق العاده در آن زمینه مواجه می شدند و حتی این پیشرفت را موجبات فراهم آمدن آسایش بیشتر خود می دیدند و حالا در عصر ما بحث نانو تکنولوژی مطرح شده است، موضوعی که در تمامی ابعاد زندگی بشر و رشته های مختلف علمی ارتباط مستقیم و مؤثر خواهد داشت.
نانو تکنولوژی چنان رویکرد و نگرش، به تکنولوژی را متحول ساخته که در صورت تحقق و رسیدن به مقصدی که ترسیم شده است، شاید بزرگترین جهش انسان برای صعود به قله های رفیع علم باشد. اکنون جهان متوجه این رویکرد متحول کننده شده و متخصصین و دانشمندان در نقاط مختلف این کره خاکی دست به پژوهش و مطالعات وسیعی در این زمینه زده اند و طبق گفته برخی از آنان پیشرفت های صورت گرفته و روند رو به رشد نانو، بیش از حد انتظار و پیش بینی شده است.
مطمئناً با بودجه های کلان تخصیص داده شده و تحقیقات گسترده در آینده ای کاملاً نزدیک، انسان خواهد توانست در چیدمان اتم به اتم مواد به دلخواه دخالت کند و وسایل و تجهیزات مورد نیاز خود را با هر اندازه و کیفیت و شکلی تولید کند. همان طوری که بسیاری از مباحث علمی از درون فعالیت ها و پژوهش های نظامی به دنیای علم راه پیدا کرده است و یا مانند دانش هسته ای سرانجام در مبحث نظامی مورد سوء استفاده قرار گرفته است، دانش نانو نیز از این مستثنی نخواهد بود و سرانجام در زمینه های نظامی به پیشرفت های قابل ملاحظه ای خواهد رسید که در آن وقت دانش هسته ای یکی از زیرشاخه های نانو به شمار خواهد آمد با توجه به اهمیت این مسئله مسلم خواهد بود که از دانش نانو به مراتب استفاده های سوء بسیار هولناکتر و تهدید آمیزتر صورت خواهد گرفت.
در پی انقلاب میکروالکترونیک، اکنون جهان در آستانه ورود به انقلاب نانو تکنولوژی با فن آوری ذره ای قرار دارد که آغازیست برای نوآوری های بیشمار در آینده، به گفته کارشناسان، این تکنولوژی نوین در آینده ای نزدیک با تأثیر و بسیاری از بخش های اقتصادی، وضع موجود را به کلی دگرگون خواهد کرد با کمک این تکنولوژی تولید اشیاء با خصوصیات جدید از جمله قدرت درک و گویش توسط ذره هایی که اندازه هرکدام از آنها یک میلیون از میلیمتر بیشتر نیست امکان پذیر می شود با کمک این تکنولوژی آنچه در گذشته ای نزدیک غیرممکن بود، تحقق پیدا خواهد کرد.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۰۱ ، ۱۰:۳۳
علی محمد دهقان
شنبه, ۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۲ ق.ظ

مقاله واحد پشتیبانی فنی سوییچ مخابرات

مقاله-واحد-پشتیبانی-فنی-سوییچ-مخابرات
مقاله واحد پشتیبانی فنی سوییچ مخابرات
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 43
حجم فایل: 716
قیمت: 20000 تومان

بخشی از متن:
 مقاله واحد پشتیبانی فنی سوییچ مخابرات

نوع فایل: word

فرمت فایل: doc

قابل ویرایش

تعداد صفحات : 43 صفحه

قسمتی از متن :

مقدمه
فصل اول – آشنایی با مکان کارآموزی
تاریخچه
شرخ مختصری از فرآیند خدمات

فصل دوم – ارزیابی بخش های مرتبط به رشته ICT
موقعیت رشته کارآموز
شرح وظایف رشته کارآموز
برنامه های آینده سازمان

فصل سوم – آموخته ها
واحد پشتیبانی فنی مراکز شهری
توپولوژی شبکه
مرکز ترانزیت
Numbering
تماس های شهری
تماس های بین شهری
کد منطقه
تماس های کشوری
مرکز مخابراتی
مسیر برقراری ارتباط از مشترک تا مرکز
سیگنالینگ صحبت
تبدیل صوت به سیگنال دیجیتالی
لینک E1
فیبر نوری
Call prossesing
چگونگی شماره گیری
آشنایی با سخت افزار سوئیچ
انواع کارت ها
مکانیسم Loud sharing و Hot standby
سرویس های ویژه مخابراتی
شارژینگ
شبکه های نسل آینده
نتیجه گیری
مقدمه :
انسان از ابتدای خلقت خویش همواره به ارتباط با هم نوع نیاز داشته و این نیاز در گذر سال ها و قرن ها بیشتر شده به صورتی که تبدیل به یک ضرورت انکار پذیر در زندگی انسان ها شده است و همین نیاز باعث شده انسان به دستاوردهای بزرگی مانند پست، تلگراف، تلفن و اینترنت دست یابد و مطمئناً دستاوردهای بهتری نیز در آینده براساس همین نیازها به وجود خواهد آمد و در حقیقت جهان پهناور امروز به واسطه همین ارتباطات ایجاد شده به دهکده جهانی تبدیل شده است.
مخابرات سهم عظیم و به جرات می توان گفت بزرگترین سهم را در برقراری ارتباط بین انسان ها به عهده دارد، که به تنهایی شامل بخش ها و قسمت های مختلفی می باشد.
در این گزارش که حال گذراندن یک دوره 240 ساعته در شرکت مخابرات استان ................. می باشد به طور مختصر توضیحاتی در رابطه با چگونگی عملکرد این شرکت ارائه شده است.

فصل اول

آشنایی با مکان کارآموزی
(مخابرات)

تاریخچه
ایجاد ارتباطات مخابراتی در ابتدا با اختراع تلفن توسط گراهانبل بوجود آمد و از آن پس این ارتباطات گسترش یافت تا اینکه به شکل امروزی درآمده است. در ابتدای کار ارتباطات کانالیزه نبوده و امنیت نداشت.
و از زمانی که شبکه مخابراتی گسترش یافت نیاز به بخشی جهت ایجاد ارتباط با سایر قسمت ها بود و دیگر این امکان وجود نداشت که هر مشترک به صورت مستقیم با سایر مشترکین در ارتباط باشد. از این رو از تکنولوژی به نام سوییچ استفاده شد.
سوییچ در لغت به معنی کلیک زدن می باشد. اما در عمل به معنی دستگاهی است که عملیات پردازش، محاسبه شارژینگ و کلیه کارهای مرتبط با آن را انجام می دهد.
اداره پشتیبانی فنی در ارتباط با سوییچ است. وقتی دو مشترک به صورت مستقیم با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند سوییچ هیچ گونه جایگاهی ندارد.
سوییچ را نصب می کنیم و این سوییچ مشخص می نماید که کدام مشترک می تواند با دیگر مشترک از همان مرکز یا از سایر مراکز در ارتباط باشد.


 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۰۱ ، ۱۰:۳۲
علی محمد دهقان
شنبه, ۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۲ ق.ظ

مقاله دیود و انواع آن

مقاله-دیود-و-انواع-آن
مقاله دیود و انواع آن
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 7
حجم فایل: 216
قیمت: 20000 تومان

بخشی از متن:
 مقاله دیود و انواع آن

نوع فایل: word

فرمت فایل: doc

قابل ویرایش

تعداد صفحات : 7 صفحه

قسمتی از متن :

دیود پیوندی


از پیوند دو نوع نیم رسانای n و p یک قطعه الکترونیکی به نام دیود بوجود می‌آید که در انواع مختلفی در سیستمهای مخابرات نوری ، نمایشگرهای دیجیتالی ، باتری‌های خورشیدی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دید کلی
دیود یک قطعه ‌الکترونیکی است که ‌از به هم چسباندن دو نوع ماده n و p (هر دو از یک جنس ، سیلیسیم یا ژرمانیم) ساخته می‌شود. چون دیود یک قطعه دو پایانه ‌است، اعمال ولتاژ در دو سر پایانه‌هایش سه حالت را پیش می‌آورد.
دیود بی بایاس یا بدون تغذیه که ولتاژ دو سر دیود برابر صفر است و جریان خالص بار در هر جهت برابر صفر است.
بایاس مستقیم یا تغذیه مستقیم که ولتاژ دو سر دیود بزرگتر از صفر است که ‌الکترونها را در ماده n و حفره‌ها را در ماده p تحت فشار قرار می‌دهد تا یونهای مرزی با یکدیگر ترکیب شده و عرض ناحیه تهی کاهش یابد. (گرایش مستقیم دیود)
تغذیه یا بایاس معکوس که ولتاژ دو سر دیود کوچکتر از صفر است، یعنی ولتاژ به دو سر دیود طوری وصل می‌شود که قطب مثبت آن به ماده n و قطب منفی آن به ماده p وصل گردد و به علت کشیده شدن یونها به کناره عرض ناحیه تهی افزایش می‌یابد (گرایش معکوس دیود).
مشخصه دیود در گرایش مستقیم
فرض کنید توسط مداری بتوانیم ولتاژ دو سر یک دیود را تغییر دهیم و توسط ولتمتر و آمپرمتر ولتاژ و جریان دیود را در هر لحظه اندازه گیری کرده ،بر روی محورهای مختصات رسم نماییم.جریان I در جهتی است که دیود قادر به عبور آن است .به همین علت اصطلاحاَ گفته می شود دیود در گرایش مستقیم یا بایاس مستقیم است . در هر حال اگر توسط پتانسیومتر ولتاژ دو سر دیود را از صفر افزایش دهیم ،مشاهده می شود تا ولتاژ به خصوصی ، جریان قابل ملاحظه ای از دیود عبور نمی کند.به این ولتاژ زانو می گویند ،این ولتاژبرای دیودهای از جنس ژرمانیم 2/0 ولت و برای دیودهای سیلیسیم 7/0 ولت است .تا ولتاژ زانو اگرچه دیود در جهت مستقیم است ، اما هنوز دیود روشن نشده است .از این ولتاژ به بعد ، به طور ناگهان جریان در مدار افزایش یافته و هرچه ولتاژ دیود را افزایش دهیم ، جریان دیود افزایش می یابد .
مشخصه دیود در گرایش معکوس
هرگاه جهت دیود را تغییر داده یعنی برعکس حالت گرایش مستقیم ، در جهت بایاس معکوس جریان مدار خیلی کم بوده و همچنین با افزایش ولتاژ معکوس دو سر دیود جریان چندان تغییر نمی کند به همین علت به آن جریان اشباع دیود گویند که این جریان حاصل حاملهای اقلیت می باشد . حدود مقدار این جریان برای دیودهای سیلیسیم ،نانو آمپر و برای دیودهای ژرمانیم حدود میکرو آمپر است. ارگ ولتاژ معکوس دیود را همچنان افزایش دهیم به ازاء ولتاژی ، جریان دیود به شدت افزایش می یابد . ولتاژ مزبور را ولتاژ شکست دیود می نامند و آنرا با VB نشان می دهند . دیودهای معمولی ،اگر در ناحیه شکست وارد شوند از بین می روند .(اصطلاحاَ می سوزند).
بنابر این ولتاژ شکست دیود یکی از مقادیر مجاز دیود است که توسط سازنده معین می گردد و استفاده کننده از دیود باید دقت نماید تا ولتاژ معکوس دیود به این مقدار نرسد.
البته در حالت مستقیم نیز جریان دیود اگر از حدی تجاوز نماید به علت محدودیت توان دیودباعث از بین رفتن دیود می گردد.این مقدار نیز یکی از مقادیر مجاز دیود است و به آن جریان مجاز دیود گفته می شود و توسط سازنده دیود معین می گردد.
انواع دیود
دیود متغییر
---------------------------------------------------------------------------
دیدکلی
وقتی که دیودی در بایاس معکوس قرار می‌گیرد، با افزایش ولتاژ معکوس لایه تهی تقریبا فاقد حاملهای بار الکتریکی است، شبیه به یک عایق یا دی‌الکتریک عمل می‌کند. از سوی دیگر نواحی n و p شبیه به رسانای خوب عمل می‌کنند. با یک تجسم ساده می‌توان نواحی p و n را در دو طرف لایه تهی مانند یک خازن تخت موازی در نظر گرفت. از این جهت ظرفیت این خازن تخت موازی را ظرفیت خازن انتقال یا ظرفیت لایه تهی گویند. ظرفیت خازن انتقال (Ct) هر دیود با افزایش ولتاژ معکوس کاهش می‌یابد. دیودهای سیلسیوم که برای این اثر ظرفیتی طراحی و بهینه شده‌اند، دیود با ظرفیت متغیر یا ورکتور نام دارند.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۰۱ ، ۱۰:۳۲
علی محمد دهقان
شنبه, ۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۱ ق.ظ

مقاله انرژی الکتریکی

مقاله-انرژی-الکتریکی
مقاله انرژی الکتریکی
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 71
حجم فایل: 2929
قیمت: 20000 تومان

بخشی از متن:
مقاله انرژی الکتریکی

نوع فایل: word

فرمت فایل: doc

قابل ویرایش

تعداد صفحات : 71 صفحه

قسمتی از متن :

افزایش روزافزون استفاده از انرژی الکتریکی یکی از عوامل مهم تحقیق و تحصیل در زمینه های مختلف مرتبط با این رشته است . از جمله مهمترین این رشته ها ، گرایش قدرت است . هدف اصلی این رشته آموزش نظری و عملی در ارتباط با نحوه انتقال و توزیع انرژی الکتریکی است .
یکی از قسمت های انتقال و توزیع ، پست ها هستند که کار تبدیل ولتاژ های مختلف را انجام می دهند . علت ایجاد پست ها این است که نیروگاه ها اکثراً در نقاطی قرار دارند که از محل مصرف دور می باشند و انرژی الکتریکی تولید شده در آنها باید توسط خطوط انتقال انرژی به محل مصرف فرستاده شود . اگر بخواهیم ولتاژ تولید شده توسط یک ژنراتور را مستقیماً بوسیله سیمهای انرژی به مسافتهای دور منتقل نمائیم ، تلفات انرژی شدیدی توسط خطوط انتقال تا محل مصرف ایجاد می گردد و در انتهای خط دارای افت ولتاژ و توان زیادی خواهیم بود پس لازم می باشد که مکانی موجود باشد که در آن تبدیل ولتاژها را انجام دهیم . مکانی که تبدیل ولتاژ در آن صورت می گیرد اصطلاحاً پست نامیده می شود .
مقاله حاضر در دو فصل تنظیم شده است که شامل مطالب زیر است :
1- آشنایی با پست 230 کیلولت بوشهر
2- تجهیزات پست 230 کیلوولت بوشهر

در اینجا لازم است از استاد گرامی جناب آقای دکتر کریمی مدیر گروه محترم برق قدرت که از راهنمایی ایشان در طول تحصیل همواره بهره برده ام نهایت سپاسگذاری را داشته باشم .
همچنین از زحمات آقای درویشی مسئول بهره برداری پست 230 بوشهر 1 و اپراتورهای محترم پست از جمله آقایان : خزاعی ، لطفی پور ، بهرسی ، خرمایی پور ، ایزدی و زنگنه کمال تشکر را دارم .
فهرست مطالب :

فصل اول (آشنایی با پست 230 کیلوولت بوشهر 1) 7
پست 8
انواع پست از نظر قرار گرفتن در شبکه 8
انواع پست از نظر تبدیل ولتاژ 8
انواع پست ها فشارقوی از نظر محل نصب 8
تاریخچه ایستگاه 230 کیلوولت بوشهر 1 9
محوطه 230 کیلوولت 10
محوطه 66 کیلوولت 10
نحوه اتصال ایستگاه 230 کیلوولت بوشهر 1 به شبکه 11
نیروگاه گازی بوشهر 13
فصل دوم (تجهیزات پست 230 کیلوولت بوشهر 1) 15
باطری شارژر 16
برقگیر 17
نوع میله ای 17
نوع سوپاپی 18
نوع اکسید روی 18
نوع لوله ای 18
ترانس ولتاژ (PT) 18
ترانس ولتاژ خازنی (CVT) 19
ترانس جریان (CT) 20
سکسیونر 21
تیغه ای 21
دورانی 22
قیچی ای 22
کشویی 23
مکانیزم سکسیونر 23
اینترلاک 23
انتخاب سکسیونر از نظر نوع و مشخصات 24
کلید قدرت یا بریکر 24
انواع کلیدهای قدرت 25
روغنی 25
نیمه روغنی 25
تست روغن 27
نحوه تست قدرت عایقی روغن 27
کلید اکسپانزیون 28
کلید هوایی 29
کلید گازی 31
کلید خلاء 31
جعبه زیر بریکر 33
انواع مکانیزم قطع و وصل بریکر 33
فنری 33
هیدرولیک 33
پنوماتیک 34
شرایط نصب تجهیزات در پست خارجی 35
تابلو مارشال 35
عملیات تعمیرات بریکر و سکسیونر در ایستگاه 230 کیلوولت بوشهر 1 35
کلید کوپلینگ 36
کلید ترانسفر 36
ایزولاتور یا مقره 36
شکست جنبی مقره 37
انواع مقره های سرامیکی 37
علل انجام مقره شویی در پستها 37
شین و طریقه اتصالات آن 38
شین ساده 38
معایب شین ساده 39
شین چندتایی یا مرکب 39
ترانسفورماتورها 40
نصب ترانسفورماتور 41
ترانس نولساز 45
عملیات ریکم زنی (عایق کاری) 45
عملیات رفع نشتی 46
حفاظت پست در مقابل صاعقه 46
اتاق فرمان 47
ابعاد اتاق فرمان و نصب تابلوها 48
طرز قرار دادن دستگاه های اندازه گیری 49
فرمان 49
بهره برداری 50
صفحه آلارم 51
انواع خطاهای موجود در صفحه آلارم 52
لاین تراپ و PLC 53
تعریف رله 54
انواع رله حفاظتی از نظر اتصال به شبکه 54
انواع رله حفاظتی 54
تست رله 58
برنامه زمانبندی شده گروه تعمیرات 59
ترتیب عملیات مانور جهت بی برق کردن خطوط 230 کیلوولت جهت کار
گروه تعمیرات بر روی خطوط 60
ترتیب عملیات مانور جهت برقدار کردن خطوط 230 کیلوولت در حالتی که
کار گروه تعمیرات بر روی خط به پایان رسیده باشد 60
ترتیب عملیات مانور جهت بی برق کردن خطوط 66 کیلوولت در حالتی
که گروه عملیاتی بخواهند روی آن خط تعمیرات انجام دهند 61
ترتیب عملیات مانور جهت برقدار کردن خطوط 66 کیلوولت در هنگامی
که کار گروه تعمیرات پایان یافته باشد 62
ترتیب عملیات جهت برقدار کردن ترانسفورماتور در ایستگاه 230
کیلوولت که دارای دو ترانسفورماتور بصورت پارالل است 62

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۰۱ ، ۱۰:۳۱
علی محمد دهقان