خرید، فروش و بازاریابی فایل های قابل دانلود. مرجع بزرگ دانلود پاورپوینت، جزوه درسی و انواع فایل های دانلودی نفیس فایل فروشگاه ساز رایگان فایل با قابلیت فروشگاه فایل و خرید و فروش فایل و محصولات دانلودی همراه با سیستم همکاری در فروش فایل است.
بخشی از متن: درس دوم علوم هشتم، تغییرات شیمیایی در خدمت زندگی پاورپوینتی زیبا، جذاب، کارآمد و بسیار مناسب برای تدریس و کنفرانس در کلاس توسط دانش آموزان تیز هوش و معلمان
بخشی از متن: درس 5 علوم هشتم، حس و حرکت پاورپوینتی زیبا و جذاب و همچنین دارای مطالب فراتر از کتاب درسی مخصوص دانش آموزان تیزهوش و مدارس هاشمی نژاد و تیزهوشان
بخشی از متن: پاورپوینت درس چهارم علوم هشتم پاورپوینتی زیبا و دارای افکت های تصویری و همچنین جذاب و کارآمد می باشد. مخصوص دانش آموزان تیزهوش و معلمان برای تدریس در کلاس
بعد از یونانیان، ایرانیها علم شمارش را مطرح کردند.
شمارش همارش همار آمار
ریشه های علم آمار علم آمار نوین:
این علم در بریتانیای کبیر و در مرکز تحقیقات مستعمرات انگلستان و بوسیله رونالد فیشر ایجاد شد.
این مرکز قوی ترین، مخوف ترین و منظم ترین مرکز مطالعاتی بود که ریاست آن را گالتون به عهده داشت.
مشاوران گالتون: اسپرمن، رونالد فیشر، کارل پیرسن اسپرمن به مطالعه تفاوتهای فردی در ایران و اختلاف شیعه و سنی پرداخت. او از طریق مطالعه گرایش به مرکز، پراکندگی را زیاد می کرد.
آمار علم ریاضی نیست. امروزه آمار شاخه ای از علم روش شناختی است.
الف) آمار توصیفی:
محاسبه( گرایش مرکزی، پراکندگی)
نمایش( جدول آماری، نمودار آماری)
ب) آمار استنباطی:
برآورد و آزمون فرضیه و تعمیم نتایج نمونه به جامعه آماری
ج) آمار کاربردی:
ترکیب آمار توصیفی و استنباطی (توصیف تحلیل گرانه و اکتشاف داده ها به گونه همزمان )
نرم افزار SPSSبا نمودارهای متنوع، جداول آماری جذاب علاوه بر توصیف زمینه را برای تحلیل آماده میکند. پس در پایان نامه شما از آمار کاربردی استفاده میکنید.
متغیر: هر چیزی که در علم تغییر میکند. در علم آمار با متغیر سر و کار داریم.
انواع طبقه بندی متغیر:
طبقه بندی اول:
الف) متغیر کمی: توانایی انتساب عدد مثل: وزن، قد، سن و ... ...
ب) متغیر کیفی: منسوب به رقم نیست مثل: رنگ پوست، گروه خونی و ... ...
برای شناخت چیزی به آن رقم می دهیم. بنابراین، بایستی متغیر کیفی به متغیر کمی تبدیل شود.
_طبقه بندی دوم طبق دقت اندازه گیری:
الف) متغیر گسسته (دو ارزشی، چند ارزشی): بین طبقات و فاصله ها معنی وجود ندارد.
مثال:
بد حجاب، با حجاب
گروه خونی
قوم و ...
طبقه بندی سوم
الف) متغیر مستقل: یعنی متغیر علت
متغیر فعال، قابل دستکاری و در اختیار محقق است. مثل: روشهای تدریس مدرس و ...
متغیر غیر فعال، غیر قابل دستکاری مثل: ترک بودن مدرس و ..
ب)متغیر وابسته: یعنی معلول
سطوح اندازه گیری :
اندازه گیری:
اختصاص عدد به حالات و شرایط یک متغیر بر اساس قواعد خاص تا کیفیت به کمیت تبدیل شود.
.1اسمی (Nominal) .2رتبه ای (Ordinal) .3فاصله ای (Interval) ، صفر غیرمطلق(قرار دادی) مثال: نمره دانشجو که قراردادی است. .4نسبتی (Ratio) ، صفر مطلق مثل: قد که از صفر شروع میشود و قابل رویت است.
جداول آماری :
متغیر در سطح اسمی: •جدول توزیع فراوانی ساده •جدول توزیع فراوانی نسبی •جدول توزیع فراوانی درصدی
روش محاسبه و اندازه گیری: مد
متغیردرسطح رتبه ای:
• جدول توزیع فراوانی تراکمی
• جدول توزیع فراوانی تراکمی نسبی
• جدول توزیع فراوانی تراکمی نسبی درصدی
روش محاسبه و اندازه گیری: مد، میانه، چارکها، ضریب همبستگ برآورد (Estimation)
شناسایی ویژگیهای نمونه(آماره) و کسب ویژگیهای جامعه(پارامتر)
فرایندی که جامعه را مشخص میکنیم و سپس نمونه میگیریم و پس از آن ویژگیهای نمونه را بررسی میکنیم و سپس به آماره میرسیم و آماره را به کل جامعه تعمیم میدهیم.
فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: pptx تعداد صفحات: 63 حجم فایل: 247 قیمت: 12000 تومان
بخشی از متن: این پاورپوینت با موضوع اختلالات یادگیری با 63 اسلاید با عناوین زیر •تعریف اختلال یادگیری •انواع اختلالات یادگیری در درس های دبستانی •نظریه های درمانی ( علل ایجاد اختلال) •علت های نارسا نویسی •گام های درمان •اختلالات خواندن و راهکارها •اشکالات شنوایی و درمان •اشکال در ادراک دیداری و درمان •در تمام درمان ها 14 گام باید رعایت شود •مفاهیم مربوط به اول دبستان •منابع تعریف اختلال یادگیری از نظرهوشی عادی یا بالاتر از عادی هستند اما در یک یا چند درس دچار مشکل هستند. به میزان تلاشی که می کند یادگیری ندارد.حدود 2 تا 3 درصد از دانش آموزان اختلال یادگیری دارند. ( قابل درمان هستند) انیشتین ، ادیسون ، اگوست ردین ، پروفسور هشترودی ، وناپلئون بناپارت از نوابغی هستند که اختلال یادگیری داشته اند.
اثرات اختلالات
1- ضرر اقتصادی 2- پایین آمدن عزت نفس بچه ها
انواع اختلالات یادگیری در درس های دبستانی
1- اختلال در خواندن 2- اختلال در نوشتن 3- اختلال ریاضی وحساب کردن
کپارت: تاکید بر حرکت :فقدان حرکت ها وبازی ها وکم بودن دامنه ی این حرکات
دکتر گت من : دید حرکتی دال برایجاد اختلال یادگیری می شود
بعضی ها :تاخیر در رشد موجب اختلال می شود
دکتر تبریزی : مجموعه ای ازعوامل فوق دلیل ایجاد اختلال می شود.
علت های نارسا نویسی:
نحوه ی به دست گرفتن مداد :
1- شل گرفتن مداد
2- محکم فشار دادن مداد
3- بیش از حد بالای مداد را گرفتن
4- بیش از حد نوک مداد را گرفتن
آموزش اشتباه
عدم هماهنگی چشم ودست
گام های درمان
انگیزه ی درمانگر ( معلم)
ارتباط خوب خوب خوب با درمانجو ( دانش آموز)
پرسش نامه
انتخاب راهبردها
سنجش
تشخیص
طراحی برنامه ی درمان
ارزیابی مجدد بعد از سه هفته
توصیه : 1- به روانیات خانواده کمک کنیم 2- آموزش خانواده ها
اختلالات خواندن (انواع نارسایی خواندن) •اشکال درتلفظ حروف(ق-ل- م- ن- ر و...) •حذف برخی از صداها از کلمه مانند کردم •جابه جایی صداهای یک کلمه •اشکال درتشخیص تلفظ بعضی از حروف (م – ن) •اشکال در تشخیص صداهای حروف •جابه جایی صداها بایکدیگر عسک •در پایان جمله مکث نمی کنندومفهوم را نمی فهمند. •اشکال در صداکشی کلمات او دار و...... درمان اختلالات خواندن
•تمریناتی که باعث روان شدن سیستم صوت می شوند: ریه ها وتارهای صوتی •به پشت بخوابد وهنگام تنفس انقباض وانبساط شش ها را حس کند •در حالت ایستاده ونشسته نیز این کار را انجام دهد. •با دهان تمام هوای داخل ریه ها را بیرون کند ( جلوی آینه)
اشکالات شنوایی( شنوایی حساس نشده) تمرینات مربوط به تقویت شنوایی •استفاده از جعبه ی آدامس وقوطی با نخود •استفاده از همان جعبه ها با میخ و سنگ – پیچ وشکرو... •استفاده از یک ساز یا 8 عدد لیوان آب •استفاده از ضبط صوت وپخش صداها •صحبت کردن چند دانش آموز وتشخیص صدای آنان •گوش دادن به اصوات داخل حیاط
فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: 1 تعداد صفحات: 1 حجم فایل: 0 قیمت: 18180 تومان
بخشی از متن: دارای 500 بازیکن و دارای تمام زمین بازی ها و بدون هیچگونه مشکل و با تمام حالت های بازی گرافیک باور نکردنی و اجرای کاملا روان و دارای ۱۲۰۰ حرکت جدید نورپردازی عالی امکان اجرا در کامپیوتر و اندروید بهترین نسخه از بازی بهتر از نسخه افیس و با تضمین و پشتیبانی حجم دانلود ۵ گیگ که عدد خیلی بالایی نسبت به دیگر نسخه ها هستش و غیر قابل مقایسه با نسخه های دیگر هستش
فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: pptx تعداد صفحات: 162 حجم فایل: 1162 قیمت: 15000 تومان
بخشی از متن: پاورپوینت با موضوع مواد و مصالح با 161 اسلاید با عناوین زیر تعریف گچ خواص گچ کلیات اهک کلیات سیمان کلیات شن و ماسه کلیات نسوزها کلیات خاک کلیات کاشی منابع تاریخچه و مقدمه ای بر استفاده از گچ گچ از قدیم الایام از گچ در ابنیه های مختلف استفاده می گردید.
قدمت استفاده بشر از گچ به 5000 سال پیش باز می گردد.
گچ از جمله مصالحی است که از ابتدا تا انتهای صنعت ساخت ساختمان مصرف می گردد. منابع تهیه گچ
گچ از پختن و آسیاب کردن سنگ گچ بدست می آید. سنگ گچ پنجمین منبع از فراوان ترین منابع طبیعی است. معادن سنگ گچ تقریباً در تمام ایران وجود دارد.
سولفات کلسیم آبدار سنگ گچ مرمری:مصرف گچ پزی نداشته و جزو سنگهای تزینی است. سنگ گچ مطبق: این سنگ لایه لایه یا خوشه ای بوده و مصرف گچ پزی ندارد. سنگ گچ معمولی: این نوع سنگ غیر بلوری بوده و مصرف گچ پزی دارد. مصارف کچ صنعت ساختمان سازی (عمده ترین مصرف) مجسمه سازی قالب سازی کارهای طبی صنایع سیمان صنایع دارویی تاریخچه به کارگیری آهک توسط انسان
تاریخ استفاده از آهک به دوران کشف آتش توسط انسان بر می گردد.
دیوار چین یکی از سازههای عظیمی است که در دوران باستان با کمک آهک ساخته شده است.
به کار گیری آهک
آهک به دلیل میل ترکیبی زیاد و ایجاد پوسیدگی در فلزات امروزه مصرف محدود تری نسبت به گذشته دارد.
با این حال هنوز برای افزایش مقاومت فشاری و کششی زیر سازی جاده ها و جلوگیری از رویش گیاهان استفاده می گردد.
مصارف آهک چینی سازی شیشه گری ذوب آهن صنایع غذایی تولید آجر و ماسه آهکی و... تولید پوشش دیرگداز از آهک
در صورتی که سنگ آهک را تا دمای 2600 درجه سانتیگراد گرما دهیم ذوب شده و می توان از آن به عنوان پوشش دیرگداز سایر کوره ها استفاده نمود. انواع کوره های آهک پزی کوره های چاهی کوره های ایستاده کوره های گردنده خفته
کوره های چاهی این کوره ها حفره هایی در دل کوه به عمق 2 الی 3 متر هستند. به دلیل حرکت دودکش وار هوا از این نوع کوره ها سرایت آتش در تمام سطح آن یکسان است اما دما در تمام آن یکسان نیست. مدت زمان پخت در این نوع کوره ها حدود 48 ساعت می باشد. به دلیل عدم یکسان بودن دما آهک نیز بطور یکدست پخته نمی شود. مصرف سوخت در اینگونه کوره ها به شدت زیاد است و آلودگی هوا را نیز در پی دارد. کوره های ایستاده
این نوع کوره ها دارای کار پیوسته بوده و بیشتر و دارای ظرفیت تولید 75 الی 300 تن آهک در روز می باشند.
در این نوع کوره ها از هوای گرم تولیدی در کوره برای پیش گرم کردن مواد اولیه استفاده می شود.
سوخت مصرفی این کوره ها گاز، گازوئیل یا نفت می باشد. خواص شفته آهک ملاتی بسیار ارزان قیمت است. تهیه آهک به راحتی در هرجا امکان پذیر است. شفته آهک به راحتی پس از گذشت چند روز قابل بارگزاری است. شفته آهک نسبت به بتن دیرگیرتر است. آب در آن کم نفوذ کرده و از خطر یخبندان قبل از سفت شدن بدور است. هیچ نوع گیاهی در آن نمی روید. پس از چند سال به شدت سخت می گردد. آهک با فلزات واکنش داده منجر به پوسیدگی آنها می گردد. آهک لایه های قیر گونی را می پوساند. روند تهیه سیمان
در تمام طول مراحل تهیه سیمان دو عمل بطور مداوم در نظر گرفته می شود:
مخلوط کردن مواد با یکدیگر و تولید مخلوطی همگن نمونه گیری و ارسال نمونه ها به آزمایشگاه
مرحله سنگ شکن
مواد اولیه از معادن به بخش سنگ شکن ارسال می گردد. تا تبدیل به ذراتی باقط تقریبی 10 سانتیمتر گردد و برای آسیاب کردن آماده شود.
با توجه این امر که ساعات کاری سنگ شکنها فقط صبح است در حالی که تولید سیمان 24 ساعته است مخازنی برای ذخیره مواد خام باید در نظر گرفته شود. خشک کنهای مقدماتی
بخشهایی از مواد اولیه همچون خاک رس مرطوب بوده و نیاز به خشک سازی اولیه دارند.
برای خشک سازی از هوای گرم تولیدی در کوره اصلی استفاده می گردد. مرحله آسیاب کردن
در این مرحله با کمک آسیابهای گوناگون مواد اولیه را تا ابعاد 1 دهم میلیمتر خرد می کنن تا با افزایش سطح مدت زمان پخت کامل را کاهش دهند.
آسیاب کردن می تواند به دو صورت خشک وتر انجام پذیرد. از روش تر زمانی استفاده می گردد گه رطوبت مواد ورودی بیش از 25 درصد وزنی باشد.
این حالت لجنی پر آب تولید می گردد.
در روش تر گرد و خاک کمتری تولید می گردد و به دلیل اختلاط بهتر سیمان مرغوب تر است لیکن مصرف انرژی جهت پخت زیادتر می گردد. همچنین نگه داری مواد اولیه سیمان در سیلوها در روش تر مشکل تر است.
فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: pptx تعداد صفحات: 54 حجم فایل: 141 قیمت: 15000 تومان
بخشی از متن: این پاورپوینت با موضوع سیستم اطلاعاتی جی ا اس 54 اسلاید با عناوین
مقدمه
GIS چیست؟
توانایی سیستم های اطلاعات جغرافیایی
الگو (Pattern) کاربرد جی آ اس
عوامل مؤثر متعددی در پیشرفت GIS
تقسیم بندی اطلاعات یک سیستم GIS ویژگیهای یک سیستم اطلاعات جغرافیایی
تعریف جامع و کاربردهای GIS
تعریف پایگاه GIS شهری
کاربردهای سیستم اطلاعات جغرافیایی در برنامه ریزی شهری
کاربرد GIS در زمینه مهندسی
عمده ترین پروژه ها GIS در زمینه مهندسی
سخن آخر منابع
مقدمه
سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) ساز و کاری جهت ذخیره ، مدیریت و تجزیه و تحلیل اطلاعات جغرافیایی مهیا می سازد و جهت کار همزمان با اطلاعاتی که وابستگی مکانی (جغرافیایی) و توصیفی دارند، طراحی شده است.
تعریف بالا یک تعریف کلی, با متغیرهای فراوان جهت این سیستم میباشد که شاید درک این سیستم را کمی سخت نماید, در زیر سعی میشود با مثالهایی, تعریفی ساده تر از این سیستم بسیار پرکاربرد نمود.
GIS چیست؟
سیستم اطلاعات جغرافیایی یا GISیک سیستم کامپیوتری برای مدیریت و تجزیه و تحلیل اطلاعات مکانی بوده که قابلیت جمع اوری وذخیره و نمایش اطلاعات جغرافیایی را دارد. GISیک سیستم رایانه ای است که امکان دسترسی و کاربری همزمان از چند موضوع را به دست می دهد. این سیستم می تواند با روی هم انداختن (Overlay)نقشه هایی با موضوعات مختلف از یک منطقه، امکان بررسی همه جانبه آن منطقه را موجب سازد.
این سیستم ها قادر هستند عملیات مختلف فضایی، ارتباطی، پردازش و مدیریت داده ها را انجام دهند.
چنین ویژگی هایی موجب شده است GIS به عنوان ابزاری که توانایی تصمیم گیری را افزایش می دهد، شناخته شود.
توانایی سیستم های اطلاعات جغرافیایی
با توجه به مسائل طرح شده توانایی سیستم های اطلاعات جغرافیایی عبارتست
انجام عملیات فضایی
در یک سیستم اطلاعات جغرافیایی امکان تحلیل همگانی و فضایی
عوارض و روابط میان آنها،بر اساس مختصات جغرافیایی وجود دارد.
ارتباط و پیوند انواع اطلاعات
در یک سیستم اطلاعات جغرافیایی امکان پیوند میان مجموعه های گوناگونی ازاطلاعات جغرافیایی با اهداف مختلف تحلیلی وجود دارد.
ذخیره اطلاعات نقشه ای
در یک سیستم، امکان ذخیره انواع نقشه های شماتیک به شکل فایل های کامپیوتری وجود دارد به طوری که قابل استفاده برای تلفیق و تحلیل کامپیوتری می باشند. سئوالاتی که سیستم اطلاعات جغرافیایی قادر به پاسخ گوئی می باشد
کاربردهای سیستم اطلاعات جغرافیایی در برنامه ریزی شهری
تهیه بانک اطلاعات مکانی
معمولاً در اکثر سازمانها، سرمایه گذاری زیادی برای جمع آوری و حفظ داده ها می شود. GIS همانند اهرمی است که به این سرمایه گذاری کمک می کند. GIS، سیستم اطلاعات جغرافیایی انعطاف پذیر و با ثباتی برای تکمیل و ذخیره سازی اطلاعات مکانی است که کارشناسان و مدیران برنامه ریز براحتی به تجزیه و تحلیل اطلاعات وارائه نتایج کار خود در قالب نقشه بپردازند.
تهیه نقشه های موضوعی شهری دقیق
با استفاده از نرم افزارهای GIS که دارای ابزار کارتوگرافی سطح بالایی هستند می توان در تهیه نقشه های تخصصی در امور مختلف شهری و با کیفیت بالا سود جست و می توان نقشه های جذ ابی بدست آورد که درارتباط فعال با داده های باشند که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند.
هدایت و برنامه ریزی توسعه شهری
توسعه شهری دارای اهمیت ویژه است که همواره سایر مسائل را تحت الشعاع قرار دهده است. ارکان اساسی شهرها بر توسعه استوار است. و به همین دلیل اطلاعات توسعه و مدیریت برنامه ریزی شهری مهم ترین بخش سیستم اطلاعات جفرافیایی را تشکیل می دهد.
کاربرد GIS در زمینه مهندسی
کاربرد GIS در زمینه مهندسی حمل و نقل بعلت ماهیت توزیع شده « لزوماً فضایی » از داده های مربوط به حمل ونقل و نیاز به انواع تحلیل ها در سطح شبکه و تحلیل آماری امروز بیش از بیش اهمیت یافته است.
اولین تلاش در استفاده از سیستمهای اطلاعات جغرافیایی در حمل و نقل در سال 1990 در آمریکا در سال 1990آغازشد و در سالهای بعد در کشور انگلیس و اخیراً در کشور هند مورد استفاده قرار گرفته است که متاسفانه درکشورمان ایران چندان موردتوجه قرار نگرفته است.
دراستفاده سیستمهای اطلاعات جغرافیایی درمبحث حمل و نقل معمولاً از دو نرم افزار استفاده میکنند و.....
فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: pptx تعداد صفحات: 142 حجم فایل: 350 قیمت: 18000 تومان
بخشی از متن: این پاورپوینت با موضوع مدیریت رسانه ای با 142 اسلاید با عناوین
تعاریف سازمان و مدیریت
مکاتب مدیریت
مدیریت و وظایف آن
رفتار سازمانی
مدیریت در رادیو و تلویزیون
مدیریت و رسانه •موضوع مدیریت در سه حوزه با رسانه پیوند دارد. .1مدیریت بر رسانه .2مدیریت در رسانه .3مدیریت رسانهای
مدیریت بر رسانه در حوزه حکومت و مدیریت کلان کشور است و سیاستهای کلان، اهداف اصلی، خطوط قرمز و اصول حاکم بر رسانه را تعین میکند.
مدیریت در رسانه درحوزه سازمان رسانه و محیط پیرامون آن است و اداره رسانه را به عهده دارد. وظیفه مدیریت در رسانه اداره بهینه سازمان و تحقق اهداف است.
مدیریت رسانهای در حوزه تبلیغات و ارتباطات است، این حوزه از مدیریت موضوعی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و یا فرهنگی را با استفاده از رسانهها و جهت نیل به اهداف از پیش تعین شده مدیریت میکند.
تعریف مدیریت
مدیریت علم وهنر سازمان دهی، هماهنگی، رهبری و کنترل فعالیتهای گروهی برای دستیابی به هدفهای مطلوب با بیشترین کارایی میباشد.
مدیریت عبارت است از هماهنگ کردن منابع انسانی و مادی برای نیل به هدف.
وظایف مدیریت
لوتر گولیک وظایف هفتگانهای به شرح زیر برای مدیریت تعریف کرده است: .1برنامه ریزی .2سازماندهی .3تامین نیروی انسانی .4هدایت .5هماهنگی تهیه گزارشبودجه بندی
تاریخچه مدیریت
نخستین بار آدام اسمیت با معرفی مفهوم ”تقسیم کار“ در1776 بحث مدیریت را آغاز کرد.
در 1832 چارلز بابیج ریاضیدان انگلیسی برای اولین بار موضوع اختلاف در مهارت و نقش آن در تعیین مقدار دستمزد را به بحث گذاشت.
آنچه که به صورت مدون در زمینه مدیریت تهیه و ارائه شد توسط فردریک تیلور انجام گرفت که به عنوان بنیانگذار مکتب کلاسیک در مدیریت شناخته شده است
کشورهایی که پس از جوامع اروپایی و امریکای شمالی به سمت بهرهوری از مدیریت علمی به طور نظری و عملی گام برداشتند متعددند از جمله ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، هنگ کنگ، مالزی، شوروی سابق، هندوستان، برزیل و سپس کشورهای دیگری مانند مکزیک و اندونزی.
اولین موسسه مدیریتی در کشور ما به نام ”موسسه علوم اداری و مدیریت بازرگانی“ که بعدها به ”دانشکده علوم اداری ومدیریت بازرگانی“ دانشگاه تهران تغییر نام داد، در سال 1336 تاسیس شد.
تعریف سازمان
سازمان مجموعه مرکبی است از واحدهای جزیی که هر یک به سود بقیه عهدهدار انجام کاری معین میباشد.
باید توجه داشت که سازمانها برای پاسخگویی به نیاز های جامعه تاسیس میشوند و تا هنگامی پایدار و فعال هستند که اهداف اصلی مورد نظر را تامین نمایند.
تئوری کلاسیک
تئوری کلاسیک و یا مدیریت علمی بر فلسفه بازده کار بیشتر از قدرت بدنی کارگران استوار بوده و در آن سرعت زیادتر در کار و سود بیشتر مورد نظر است.
فلسفه این نظریه مبنایی مادی دارد و بعد معنوی انسان را تا حدود زیادی نادیده گرفته است.
پیروان این نظریه معتقد هستند انسان فقط برای برطرف کردن نیازهای مادی خود تلاش میکند و همواره به دنبال سود و منفعت بیشتر است.
پدر مدیریت علمی را فردریک وینسلو تیلورمیدانند. وی کار خود را در یک کارخانه تولید فولاد در امریکا شروع کرد.
ویژگیهای مکتب کلاسیک مدیریت
انگیزه ایجاد مدیریت علمی دستیابی به اثر بخشی، کارایی وسود بیشتر بود.
پیش از این پول و پاداش بیشتر به عنوان عامل انگیزشی و تشویق کارکنان شناخته شده بود.
مکتب کلاسیک بر تقسیم کار و تخصص
سلسله مراتب اداری
پاداش بیشتر برای تولید بیشتر
بهبود روشهای انجام هر کار
تجزیه و ساده کردن
جلوگیری از ایجاد خستگی در کارگران (کارمندان) تاکید زیادی دارد.
زمان سنجیو حرکت سنجی از دیگر نظریات مهم واساسی در این مکتب هستند.